TEST: Škoda Octavia 4 RS po faceliftu – nejlepší RS všech dob?

Modernizovaná Škoda Octavia 4 RS  je víc než jen facelift – ostřejší design, lepší technika a pořádná porce emocí. Vzali jsme ji na okruh Grobnik v Chorvatsku, kde se ukázalo, že jde o nejlepší Octavii RS všech dob.

Design: méně hran, víc dynamiky

Na první pohled si všimnete decentních změn v přední části – jiný nárazník, nové světlomety s Matrix LED technologií a mírně přepracovaný zadní difuzor. V černé barvě s 19″ disky a červenými třmeny vypadá Octavia 4 RS po faceliftu dospěle, ale zároveň dravě. Je to ten typ auta, který nenápadně budí respekt.

Test Octavie 4 RS 2025 při průjezdu ostrou zatáčkou na okruhu Grobnik

Interiér: nový infotainment, starý dobrý RS feeling

Uvnitř vítá modernizované RS větší obrazovkou s novým softwarem (MIB4), přepracovaným volantem s nápisem Škoda a lepšími materiály. Sedadla zůstala sportovní a zároveň dostatečně komfortní na delší přesuny. Naštěstí zůstaly i klasické RS detaily – kontrastní prošívání, pedály z nerezové oceli a plaketka s označením modelu.

Interiér Škody Octavia 4 RS s novým infotainmentem a sportovními sedadly

Motor a podvozek: 265 koní, které ví, co dělat

Pod kapotou najdeme známý dvoulitrový TSI motor, tentokrát ale posílený na 265 koní a 370 Nm. Síla putuje na přední kola přes sedmistupňové DSG a nově naladěný elektrohydraulický samosvor VAQ. Výsledkem je neuvěřitelná trakce i v ostrých výjezdech z technických zatáček. Podvozek s adaptivními tlumiči DCC pracuje přesně, jak má – v Comfort režimu je příjemně měkký, ve Sportu nebo Individuálním nastavení se mění v ostrý nástroj.

Na okruhu: překvapivě zábavná a extrémně jistá

Okruh Grobnik u chorvatské Rijeky není žádná rovinka pro silniční auta – technické pasáže, prudká stoupání i ostré výjezdy tu dokonale prověří každé sportovní auto. A právě tady nová RS ukázala, co v ní skutečně je.

Už v první levotočivé zatáčce po cílové rovince nás překvapilo, jak pozdě se dá brzdit. Brzdy s vylepšeným chlazením si i po několika kolech držely stabilní výkon, pedál zůstával čitelný a tvrdý. V nájezdu do zatáčky číslo 4 (dlouhá pravá na horizontu) se ukázala stabilita podvozku – RS se ani při brzdění do zatáčky nerozhodila a krásně držela stopu.

V esíčkách za horizontem jsme ocenili práci samosvoru VAQ. I když jsme agresivně přidali plyn na výjezdu, kola se nezamotala do beznadějného hrabání – auto zůstávalo stabilní, lehce přetáčivé a velmi čitelné. V těchto pasážích jsme si opravdu připadali jako za volantem výrazně dražšího hot-hatche.

A při výjezdu zpět na cílovou rovinku? DSG střílí kvalty rychle, motor se drží vysoko v otáčkách a auto doslova letí. V tu chvíli jsme si řekli – tak tohle je ta nejlepší sériová Octavia RS, jakou jsme kdy řídili.

Škoda Octavia 4 RS facelift 2025 na závodním okruhu Grobnik v Chorvatsku

RS, která si konečně zaslouží titul „nejlepší“

Možná to zní jako klišé, ale tahle Octavia RS je opravdu nejlepší, jakou kdy Škoda vyrobila. Vyvážená, rychlá, zábavná a přitom praktická. Není to jen o výkonu, ale o celkovém dojmu, který zanechá – a ten je silnější než kdy dřív.

Test jízdy Škoda Octavia 4 RS po faceliftu na závodní trati – nejlepší RS všech dob?