Škoda Octavia 4 po faceliftu: Více než jen kosmetické úpravy

Ve světě automobilového designu se neustále hledají nové cesty, jak zdokonalit vzhled a funkčnost vozidel. Škoda Octavia 4 po faceliftu se pyšní nejen vylepšeným designem, ale také novými technologickými prvky a bezpečnostními funkcemi.

Jednou z prvních věcí, kterou si všimnou pozorní pozorovatelé, jsou inovace ve vzhledu. Nový design světlometů nyní více objímá masku chladiče. Lamely masky prošly decentními úpravami, stávají se vzpřímenějšími, a celkový dojem je uhlazenější. Přední část vozu působí kompaktněji, a to i díky lepšímu propojení jednotlivých designových prvků. Zadní nárazník prošel kompletní renovací, přidávajíc novému modelu ještě výraznější a modernější vzhled.

Octavia 4 RS - porovnání generací
Porovnání facelift a předfacelift verze

Nový design Octavie 4 působí svěžím dojmem, což však není jen optický klam. Změny v designu nejsou jen kosmetické, ale vycházejí hlouběji a jsou důkladně propracované. Některé prvky byly převzaty z nového modelu Superb, ale Octavia je prezentuje ve svém trochu sportovnějším provedení. Designéři zdůrazňují filosofii, že menší modely vozů Škoda mohou mít dynamický design, což platí i pro faceliftovanou Octavii, která je dostupná i v provedení RS.

Facelift Octavia 4 RS - Mamba Green

Vylepšený mladoboleslavský bestseller

Světlomety v novém designu lze volitelně vybavit vylepšenou Matrix technologií s 36 segmenty namísto původních 24. Nové funkce této technologie umožnily odstranit mlhová světla z nárazníku. Moderní prosvětlený prvek Crystallinium pak dodává světlometům elegantní vzhled.

V interiéru nové Octavie se posádka může těšit na ekologické materiály a volitelně i na třináctipalcový displej navigace. Desetipalcový displej a dvouzónová automatická klimatizace jsou standardem. Porty USB-C nabízejí silnější nabíjení, a vylepšený systém bezklíčového přístupu Kessy zvyšuje pohodlí v ovládání vozu.

Nová Octavia bude dostupná ve šesti výbavových stupních: Essence, Selection, Top Selection, Exclusive Selection, Sportline a RS. Zákazníci si mohou vybrat z devíti provedení interiérů, včetně ergonomických sedadel s AGR certifikací a masážní funkcí.

Octavia 4 facelift interiér

Moderní technologie pro pohodlí a bezpečnost

Kromě estetických změn přináší facelift i vylepšení v oblasti technologie a bezpečnosti. Světlomety s Matrix technologií nabízejí nové funkce, a vylepšený systém pro vyhodnocování únavy řidiče zvyšuje bezpečnost na dlouhých cestách. Nové asistenční funkce, jako je uložený parkovací manévr nebo parkování na dálku, usnadňují každodenní provoz.

Jako zajímavý prvek v oblasti interaktivnosti přichází integrace hlasové asistentky Laury s chatbotem ChatGPT, založeným na umělé inteligenci. To otevírá nové možnosti v komunikaci a obsluze vozu, přináší další úroveň pohodlí a zážitku z jízdy.

Octavia 4 Facelift světla LED Matrix

Nová motorová paleta

Octavia 4 po faceliftu nabízí novou škálu motorů. Jedním z hlavních posunů je ukončení nabídky základního tříválce 1.0 TSI, který je nahrazen čtyřválcem 1.5 TSI s výkonem 85 kW.

K dispozici je také výkonnější verze motoru 1.5 TSI s výkonem 110 kilowattů. Obě verze motů 1.5 TSI lze kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkou DSG, která je doplněna o mild-hybridní technologii pomocí 48V startér-generátoru. Tato technologie umožňuje rekuperaci brzdné energie a přispívá k efektivnějšímu provozu vozidla.

Benzínové motory zahrnují také dvě varianty motoru 2.0 TSI. Standardní Octavia nabídne verzi s výkonem 150 kilowattů, která pracuje s vyšším kompresním poměrem a je vybavena sedmistupňovou dvouspojkou. Verze RS pak nabídne ještě vyšší výkon 195 kilowattů (265 koní) a automatickou převodovku DSG jako standard.

Pro milovníky nafty jsou k dispozici motory 2.0 TDI s výkony 85 a 110 kilowattů. Tyto motory jsou vybaveny klikovou hřídelí s ocelovými písty, což pomáhá snižovat tepelné ztráty a zvyšuje rychlost spalování. Vstřikovací tlak činí 2200 barů a turbodmychadlo využívá variabilní geometrii lopatek, což zajišťuje optimální plnicí tlak v širokém spektru otáček. Díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů oba motory emitují méně oxidů dusíku (NOx).