Automobilka Škoda představila nové logo

Větší změnu své identity mladoboleslavská automobilka Škoda za posledních zřejmě 30 let nezažila.

Nově bude využíván slovní nápis ŠKODA a tradiční okřídlený šíp v prstenci více odděleně, z nápisu se stane hlavní komunikační nástroj. Toto typografické logo se objeví nejen na zádi aut Škoda, jako tomu bylo v posledních letech, ale také na přídi.

Nápis ŠKODA dostal novou podobu s integrovaným háčkem, pracuje se symetrií a kombinací oblin a hran. „Háček pro nás byl výzvou, z globální perspektivy bývá pro většinu našich zákazníků matoucí. V nové podobě bude integrovaný a splyne se symetrií loga, zákazníci na domácím trhu a některých dalších ho přitom v nápisu rozpoznají,“ popisuje významnou změnu Martin Pavlík, druhý člen marketingového týmu, který novou identitu značky připravoval.

Nové logo Škoda

Změnou, byť ne tak zásadní, prošel i symbol okřídleného šípu. Logo se dočkalo na první pohled patrného zjednodušení, nově bude vykresleno v ploché podobě a automobilka u něj může výrazněji pracovat s barvami.

Nové logo a nápis Škoda
Součástí nové identity jsou i dva nové odstíny zelené, smaragdová a elektrická zelená.

S novým logem se zákazníci a fanoušci značky Škoda začnou setkávat postupně. Nejprve se objeví v komunikačních materiálech, od roku 2024 se logo začne objevovat i na nově představovaných modelech. Postupně se logo a další prvky značky objeví v infotainmentech vozů a také u dealerů.

Pamatujete na článek z loňského roku, kdy českým internetem kolovala zaručeně pravá ilustrace nového loga Škoda? Nás těší, že tento návrh “amatérského” grafika nemá se současnou realitou nic společného.

Je to nové logo automobilky ŠKODA? Rozhodně není!