Oliver Solberg testuje nejnovější Octavii 4 RS po faceliftu
Škoda, značka s více než 120letou tradicí v motorsportu, opět potvrzuje své dědictví v nejnovější Škodě Octavia RS. Tentokrát se za volant nejsportovnější verze tohoto modelu posadil mladý švédský jezdec rally Oliver Solberg a výsledky testovací jízdy jsou více než povzbudivé.
Oliver Solberg, známý svou účastí ve FIA Mistrovství světa v rally s vozem Škoda Fabia RS Rally2, měl nyní příležitost vyzkoušet novou generaci Octavie RS. Byl nadšený, jak inženýři Škody dokázali spojit ovladatelnost, praktičnost a komfort s vysokým výkonem a sportovním charakterem.
Klíčové vlastnosti Octavie 4 RS po faceliftu
Jedním z hlavních taháků faceliftované Škody Octavia 4 RS je její nový motor 2.0 TSI o výkonu 195 kW (265 k), což je o 15 kW (20 k) více než u předchozího modelu. Solberg to komentuje slovy: „Okamžitě dostupný výkon je prostě skvělý. Nemusíte přemýšlet o řazení, stačí se v jakékoli rychlosti dotknout plynového pedálu a Octavia vystřelí vpřed.“
Motor Octavie 4 RS pochází ze stejné rodiny EA 888 jako pohonná jednotka, kterou Solberg používá ve své Fabii RS Rally2. Solberg chválí rychlou odezvu motoru na povely plynu a okamžitou reakci, což zvyšuje celkový zážitek z jízdy.
Další významnou inovací je elektronicky řízený diferenciál, který zajišťuje precizní rozdělení točivého momentu mezi přední kola. „Tento diferenciál velmi pomáhá s přenosem výkonu na kola. Ani ve výjezdu z ostřejších zatáček se vnitřní kolo neprotáčí, takže neztrácíte trakci,“ vysvětluje Solberg. Vůz je tak stabilní a předvídatelný i při dynamické jízdě.
Sportovní zážitek
Octavia RS 4 po faceliftu také zlepšila sportovní zážitky z jízdy snížením podvozku o 15 milimetrů. „To má zásadní význam pro lepší ovladatelnost a odezvu řízení, protože při dynamičtější jízdě potřebujete vůz, který jede přesně tam, kam chcete, bez zbytečných náklonů,“ zdůrazňuje Solberg. Nový model tak dokonale ztělesňuje motorsportové DNA značky Škoda.
Komfort a styl
Jednou z hlavních předností modelu Octavia RS je její schopnost kombinovat suverénní rychlost a komfort při jízdě na běžných silnicích. „Vůz je tuhý a přesný, ale nastavení tlumičů není příliš tvrdé,“ vysvětluje Solberg, čímž podtrhuje, že dlouhé cesty jsou v Octavii RS stejně pohodlné jako krátké sportovní jízdy.
Přepracovaná přední část vozu se sportovnějším vzhledem a novou grafikou LED Matrix světlometů dodává modelu dravý a moderní vzhled. Po testovací jízdě Solberg se smíchem prohlásil, že by si klíčky od vozu nejraději nechal.
Facelift Škody Octavia 4 RS je skvělým příkladem toho, jak lze kombinovat výkon, komfort a sportovní charakter do jednoho vozu. Testovací jízda Olivera Solberga ukázala, že tento model je ideální nejen pro milovníky rychlé jízdy, ale i pro ty, kteří hledají spolehlivý a komfortní vůz pro každodenní použití.