Davidova „Bloody Mary“: Octavia 1 tuning

Velice nás těší všechny vaše odezvy, zprávy a e-maily. Zároveň nás moc těší i váš zájem představit svou upravenou Octavii.

Nadcházející podzimní a zimní večery si tak zpříjemníme další várkou upravených Octavií. Pojďme rovnou na dnešní představení.

Ahoj, jsme rádi, že jsi přijal naše pozvání. Představ nám sebe a své auto.

Čau, ahoj. Jsem David (27) a s přítelkyní Evčou vlastníme náš „showcar“ jménem ,,Bloody Mary”. Pracuji jako automechanik a baví mě cokoliv, co má kola, motor a dá se upravit.

Co se týká auta, jedná se o první generaci Škody Octavia s motorem 1.8 T 110 kW / 150 koní (AGU), vyrobenou dvanáctý měsíc roku 1998, která má v původní vínové metalické barvě stále své kouzlo. Už podle roku výroby je jasné, že se jedná o model před faceliftem.

Auto je původem z Německa a odpovídá výbavovému stupni L&K. Tzn. palubní počítač včetně novější palubní desky, tempomat, vyhřívané sedačky, opěrka zadních sedaček, automatická klimatizace, 16″ kola L&K, „full elektrika“. Pro mě tedy maximálně dostačující komfortní výbava.

Octavia 1.8 Turbo tuning

Show & Shine

Octavii mám od roku 2014, kdy jsem jí jako úplně sériovou koupil od svého taťky – díky táto 🙂 Tím to všechno začalo.

Jako každý autíčkář jsem vyrostl na legendární filmové sérii Fast&Furious, nebo filmech jako Bullituv případ, 60 sekund, Kurýr, atp. Díky tomu jsem se začal zajímat o úpravy aut, závody a vše kolem nich.

Zúčastňoval jsem se různých měřených sprintů na tuningových srazech, ale později jsem přešel do soutěžní kategorie Show & Shine, které jsem úplně propadl.

Přestavba na „facelift“ není v plánu

Vzhled „starého“ modelu Octavie (do roku 99) jsem se rozhodl zachovat. Naopak jsem snažil vyzdvihnout jeho křivky a tvar. Tak se mi totiž Octavia líbí nejvíce a v dnešní době už jich moc není.

Myslím si, že je velkou škodou, že 90% „tunerů“ předělá původní vzhled Octavie před faceliftem na model po faceliftu a tím „zabijí “původní vzhled auta (z toho každý druhý nasadí na auto „RS paket“). Je to samozřejmě jen můj názor.

Náš projekt má 8 letou evoluci od série až po dnešní „Bloody Mary“. Jsem pyšný na všechny úpravy, které jsme s přítelkyní udělali.

Srazovka „Bloody Mary“ vznikla jako odraz toho, co se mi líbí, co mě baví, čím žiji, co mě vystihuje. Úpravami si tak plním jeden ze svých snů. Už to dávno nejsou jen 4 kola a motor. Je to, jak se říká, člen rodiny.

V letošní tuningové sezoně jsme auto dostavěli dle našich představ. Nyní si užíváme společných výletů, srazů a soutěží.  Člověk však nikdy neví, co ho napadne za další úpravy.

Poděkování na závěr

Speciální poděkování patří přítelkyni Evči. Za její neskutečnou energii, plnou podporu při plnění mého snu, velkou pomoc při úpravách Octavie a za toleranci pozdních příchodů z garáže.

Velké díky patří i celé mé rodině a kamarádům z naší „auto rodiny“. Jak mi sami připomínají na kafi, „Davide, ty už přeci netuníš!“. Díky, kluci!

Octavia 1 tuning - Davidova Bloody Mary

Seznam provedených úprav:

  • Spoilery nárazníků Milotec + vpředu lip z Leonu Cupra R, Maxton Design nástavce nárazníků a prahů
  • Prodloužení střechy Milotec a křídlo 5. dveří z Octavie 2 RS
  • Znaky Škoda ve vlastním designu
  • Čiré zatmavené světlomety L&K + ručně vybroušená loga Octavia
  • Světla pro denní svícení v nárazníku (ve žluté folii)
  • Lakované kliky a lišty do barvy auta
  • Lakované trojúhelníky zrcátek do černé lesklé
  • Zadní světla z faceliftu + zatmavení
  • Folie na sklech

Motor 1.8 T 110 kW / 150 koní (AGU)

  • Otevřené sání, silikonové hadice SamcoSport
  • Blow off ventil HKS, zapalovací moduly TT
  • Přídavné budíky (turbo, olej)
  • Černý klavírový lak na motorových plastech, kožená ochrana baterky a uložení tlumičů
  • Hella klaksony
  • Zlaté šrouby a podložky
  • Kožený prošívaný kryt pod kapotou

Kola a podvozek

  • Dvoudílná kola BBS RW 504 8,5 x 18″ ET40
  • Pneumatiky Ventus  S1 Evo 3 s rozměrem 215/40 R18
  • Rozšiřovací položky 15 mm, šedá barva kol ze vzorníku Ferrari
  • Výškově stavitelný podvozek TA-Technix, rozpěrná tyč TA-Technix
  • Zesílené uložení ramen a stabilizátoru

Audio

  • 2 DIN jednotka Kenwood DDX318BT
  • Reproduktory Hertz DPK 2 x 165mm 160W, reproduktory Hertz DT 24 2x výška 80W, reproduktory JBL STAGE 2 2x ovál 120W
  • Zesilovač Hertz 1D 1400W a Hertz 2 HCP 400W
  • JBL Subwoofer dualbox STAGE 1220B 1000W
  • Kapacitor Renegade RX1200 MK2
  • Kompletní tlumení kufru a dveří

Úpravy interiér

  • Bezpečnostní rám Wiechers v modré metalické barvě se zlatými šrouby
  • Dekor dveří a palubní desky proveden hydrografikou
  • Potažení volantu vč. airbagu do alcantary a kůže, dodělané bicepsy na volantu
  • Manžeta řadící páky alcantara , loketní opěrka v černé kůži
  • Modře podsvícené veškeré přístroje, černý podklad budíků TSdesign
  • Kožené výplně dveří, kožené sedačky s výhřevem, černý koberec RS, kožené prošívané koberečky, nášlapy pedálů RS, modré bezpečnostní pásy
  • Černá semišová stropnice, černá kožená stínítka
  • Zlaté detaily v interiéru