Alešova modrá kráska: Octavia 1 RS tuning
V roce 2000 se světu představila první generace Octavie RS v karosářské variantě liftback, kterou za další dva roky doplnilo provedení Combi. A jedno „kombíkové“ ereso vlastní i náš další fanoušek, Aleš.
Ahoj Aleši, představ nám sebe a své auto:
Ahoj, jak již bylo zmíněno, jsem Aleš. Je mi 24 let a někteří z vás mě znají pod Instagramovým nickem Alesing_octavia_vrs.
Co se týká auta, jedná se o Octavii Combi v provedení RS, 1.8T 132 kW AUQ, modelový rok 2003. Octavia byla dovezena z Nizozemska v originálním sériovém stavu a nebyla nikdy bouraná.
Díky tomu jsem se mohl vrhnout na realizaci svých plánů a splnit si jeden ze svých snů.
Nejvíce mi sedí decetní styl úprav
Octavia je posazena na vzduchovém podvozku. Jako základ posloužily sportovní tlumiče TA-Technix s měchy Rubena a nastavitelným předním horním uložením. Vzhled doplňují 18″ kola BBS Motorsport o rozměru 8 x 18″, obuty jsou do pneumatik 215/40 R18.
Nejvíce mi sedí decentní styl úprav. Při úpravách exteriéru jsem se snažil co nejvíce zachovat původní RS vzhled. Přední nárazník je doplněn lízátkem z Leonu Cupra R, přibylo US svícení v přední liště a vše doplňuje splitter vlastní výroby.
Příď zdobí mračítka světel a zadní nárazník difuzor, obojí od značky Milotec. Na boky pak přibyl výrazný žlutý pruh.
I interiér jsem chtěl zachovat co nejvíce „sériový“. Původní kazetové autorádio jsem vyměnil za 2-DIN autorádio s Androidem. Ovládání vzduchového podvozku je vložené v místě, kde byl původně popelník. V kufru pak najdeme kompresor Viair s 19 l nádobou na vzduch.
Co se týká motorové stránky, jen zmíním, že byl namontován větší intercooler a pár drobností. Výfuk prošel taktéž úpravou. Je nerezový a začíná upraveným prvním dílem a pokračuje průměrem 76 mm až dozadu, kde je zakončen koncovým tlumičem TurboWorks.
Vidím, že tvá Octavia nemá úplně běžnou barvu. Máš i další plány?
Je to tak, Octavii jsem připravoval celou loňskou zimu na celopolep, který jsem realizoval sám ve své garáži. Jedná se o krásný tmavě modrý kovový odstín. Podle informací, které mám, bych měl být první s tímto odstínem fólie v ČR.
Plány a cíle na další sezónu určitě mám a je jich hodně. Rád bych vyměnil kola, doladil motorový prostor a zřejmě proběhne pár změn i v interiéru.
Aleši, moc ti děkujeme za rozhovor. Držíme palce, ať pokračuješ v úpravách své Octavie přesně tak, jak jsi si naplánoval. Ať se daří.
Já moc děkuji za příležitost představit svou upravenou Octavii.