Černočerná “dailyna”: Jirka a jeho Octavia 2
Ještě než nám dalo léto definitivně sbohem, potkali jsme se s Jirkou, majitelem parádní černočerné upravené Octavie druhé generace. Mnozí z Vás jí určitě znají z našeho Instagramu a Facebooku. Pojďme si tuto černou krásku představit.
Původně se jednalo o sériovou Octavii 2 s naftovým dvoulitrem pod kapotou, jejímž hlavním účelem bylo sloužit jako každodenní přibližovadlo do práce. Jak už to bývá, obyčejný vzhled se Jirkovi “okoukal” a začal s úpravami.
Jednou z prvních úprav byly RS nárazníky, nižší sportovní pružiny a kola. Jenže po čase se to Jirkovi zdálo málo – vždyť takových Octavií potkáte na silnicích desítky.
Další stage byla jasná. Proběhla výměna pružin za kompletní stavitelný podvozek, následovaná další výměnou kol. Auto už vypadalo k světu, ale Jirka říká, že i tak mu to pořád nestačilo 🙂 Říznul do toho tedy pořádně. Svou Octavii kompletně rozebral a udělal celolak. Černá barva zůstala zachována, ale původní metalíza byla vyměněna za luxusní čistě černou “piano” lesklou.
Další úpravy na sebe nenechaly dlouho čekat. Po nalakování auta proběhlo profesionální rozleštění spolu s ochranou laku. Přední světla byla rozebrána a jejich vnitřky nalakovány do černé lesklé. Spolu s lakováním vnitřků světel došlo i k výměně jejich plexi za nové. Maska chladiče má místo klasických žeber výplň Honeycomb. A ani ta neunikla lakování do černé lesklé. Pod přední nárazník byl namontován na míru vyrobený splitter od wider_diffsplitt.
Sériový nezůstal ani interiér. Sedačky byly nahrazeny za plně elektricky nastavitelné, kožené a s červeným prošíváním, původem z Octavia 3 RS – stejně tak jako řadící páka. Z trojkového RS je i multifunkční tříramenný volant. Plasty v interiéru, jako jsou lišty a rámečky, byly taktéž nalakovány do černé “piano” lesklé.
Kola dělají auto a Jirkova Octavia se vozí na 19″ kolech Vorsteiner 8,5 x 19 ET42, kterým byla pro letošek věnována ozdravná kůra, v rámci níž byly nalakovány – jak jinak než do černé lesklé 🙂 Kola obouvají pneumatiky v rozměru 215/35 R19. Světlá výška se nastavuje díky vzduchovému podvozku ovládanému pouze ventily, který si Jirka montoval sám (s asistencí a radami od kamarádů).
I přes všechny provedené úpravy se stále jedná o “daily” stroj a Jirka s ním pravidelně najíždí spousty kilometrů. Ať už se jedná o cesty do práce, tak i na ty nejlepší srazy CZ scény (hlavně v loňské sezóně), jako je Prague car festival, Street connection 4 Charity, Dubgang, Sqrchl, DEPO Miletín, Tuning Show Lysá nad Labem a spousty dalších.
Zeptal jsem se i na další plány. Díky tomu, že Jirkovi letos přistál do garáže další projekt, zvažuje, že bude jeho Octavia na prodej.