Pavlos Helios: Octavia 1 RS tuning
Představit svou „našláplou“ Octavii RS první generace přijel náš fanoušek a člen LOWISCULT, Pavel.
Pavel se může pochubit parádní černým kouskem, kde jako základ posloužila Octavia 1 RS Combi z roku 2003. Decentní úpravy exteriéru „dolaďují“ sériový RS vzhled. Přední nárazník je doplněn oblíbeným lízátkem z Leonu Cupra, boky jsou osazeny plastovými nástavci prahů a zadní nárazník korunuje difuzor Milotec. Přední nárazník a boky navíc doplňují splittery vlastní výroby.
Pavlova Octavia je posazena na vzduchovém podvozku, kde jako základ posloužily sportovní tlumiče TA Technix s měchy Rubena a nastavitelným předním uložením Silver Project.
Vzhled doplňují originální Audi Rotor kola (použity byly podložky na změnu rozteče z 5×112 na 5×100) o rozměru 8,5 x 19″ s pneumatikami o rozměru 215/35 R19. Zapracovalo se také na brzdách. Přední náprava je osazena komponenty Brembo s kotouči o průměru 323 mm. Na zadní nápravě jsou za pomoci redukce namontovány 280 mm kotouče.
Pozornost si zaslouží i interiér. Původní přední sedačky byly nahrazeny sportovními DTS, které byly přešity do vzoru RS. Volant má svůj původ v třetí generaci Octavie RS. Místo základního autorádia je 2-DIN s Android operačním systémem. Ovládání vzduchového podvozku má na starosti panel vložený do středového tunelu a v kufru najdete 2x kompresor Viair s nádobou na vzduch.
Poslední fáze úprav patří také motorovému prostoru a výkonu. Plasty v motorovém prostoru jsou nalakovány do barvy auta. Aby se motoru lépe dýchalo a byly co nejvíce omezeny restrikce v prodění vzduchu, je sériové sání výměněno za sportovní sání RAMAIR. Všechny původní hadici jsou vyměněny za silikonové Forge Motorsport, včetně blow off ventilu od stejné značky. Performance úpravám vévodí turbo K04, intercooler kit a kompletní turbo-back výfuk Milltek Sport.
Celkový výkon zatím Pavel ani neodhaduje, protože ho čeká ještě finální naladění jednotky.
Pomalu končíme naše povídání a zajímá mě, jaké má Pavel plány a cíle na další sezónu. Je jich hodně, ale jedním z nich je už zmíněné doladění motoru. Proběhnout by mělo i pár změn v interiéru.
Nesmím také zapomenout zmínit, že by Pavel rád poděkoval za pomoc MJ Leštění a Lakování za pomos s lakem a obrovský dík také patří mechanikovi Koudymu.