Erikův stance projekt: Octavia 2 RS Combi tuning

V dnešním článku se zaměříme na Erika (@erik_vrs1z), majitele upravené Škody Octavie 2, která zaujme nejen svým výkonem, ale hlavně jedinečným stylem.

Ahoj Eriku, díky, že sis našel čas na rozhovor. Pojďme rovnou k tvému autu.

Ahoj! Jsem hrdým majitelem předfaceliftové Škody Octavie 2 RS (2006) v provedení Combi s motorem 2.0 TFSI. Barva je modrá Race metalíza. Auto mám už 5 let a až za poslední dva roky jsem se zaměřil na úpravy a vylepšení. Předtím sloužila Octavia jako auto na denní ježdění.

Jaké úpravy jsi provedl?

No, úpravy byly zaměřeny spíše na styl než na výkon. Namontoval jsem vzduchový podvozek postavený na podvozku AP Sportfahrwerke s měchy Rubena 130/2. Exteriér byl upraven faceliftovanou maskou a RS nárazníkem, kompletně vyhlazeným a doplněným spoilerem od Maxton Designu. Přední světlomety jsou vlastní výroby s 2,5″ bixenonovou čočkou. Prahy pochází z Golfa 5 GTI a doplňují je nástavce od Maxton Design.

Co se týče motoru tak tam se dělal základní servis jako rozvody, repasovalo se turbo a odstavily se vyvažováky v olejovém čerpadle. Přibylo sportovní sání od značky Ramair a daly se červené cívky ke svíčkám. Výfuk prošel také změnou. Je tam 3” downpipe bez katalyzátoru od firmy TurboWorks. Zbytek je 76 mm nerezová trubka zakončená koncovým tlumičem od firmy BSR. Na brzdě auto zatím nebylo, ale při koupi tam byl na sériovém motoru “soft” na cca 240 koní.

Dostáváme se ke kolům, která se snažím víceméně každý rok měnit (smích). Z loňských zlatých kol značky Tec jsem se v roce 2023 konečně dostal k límcovým kolů s pořádnou šířkou. Jedná se o dvoudílná kola Rial Daytona, která byla původně 8,5J v předu a 10J vzadu. Přelímcoval jsem 8,5J z 1,5” límců na 3” límce, čímž vzniklo to, že všechny čtyři kola jsou šířky 10J. Ty jsem rozhodnul naladit na autě tak, aby při “sfouknutí udělalo zásek lemů” mezi gumu a disk jak v předu, tak i vzadu. Práce to bylo hodně, ale výsledek za mě stojí za to.

Octavia 2 RS stance - 19" Rial Daytona

A co interiér Octavie? Zůstal sériový?

V interiéru jsem také udělal pár vylepšení. Nalakoval jsem všechny lišty do černého lesku, vyměnil jsem volant a přední sedačky, které jsou z Octavie 3 RS. Zadní sedačka byla vyrobená na míru v stylu Octavie 3 RS. Nový je vnitřní ochranný polorám vlastní výroby a červené bezpečnostní pásy. Nedávno jsem také upravoval elektroinstalaci z faceliftu, včetně budíků, automatické klimatizace, atp.

Kompletní vzduchový podvozek Octavia 2 RS

Máš nějaké další cíle a plány se svou Octavií?

Rozhodně! Plánuji nový management vzduchového podvozku, abych se na srazech nestyděl otevírat kufr (smích).  A možná opět nějaká custom kola. Chci, aby byla má Octavia skutečně unikátní.

Držíme palce, aby ti tvé plány vyšly! Děkujeme za rozhovor, Eriku.

Velmi děkuji za rozhovor a možnost představit svou Octavii. Doufám, že se brzy vidíme na srazech 🙂

Foto credit:
@nattali_photto_
@mike_misurec