Černá stylovka od Milana: Octavia 3 RS tuning
Škoda Octavia 3. generace navázala na úspěch „dvojky“. V lecčems jí však překonává. Ať už je to povedený nadčasový design, větší rozměry a tím pádem více prostoru pro posádku, tak i nové výkonné a úsporné motory.
Jozef Kabaň vtiskl Octavii 3. generace nezaměnitelný výraz a mnozí hodnotí variantu RS (hlavně před faceliftem), jako nejhezčí Octavii. Stejně tak to má i Milan, který nám přijel představit svou upravenou Octavii RS.
Ahoj Milane, představ nám sebe a své auto.
Ahoj, zdravím všechny fanoušky Octavia Tuningu. Jmenuji se Milan Valenta, je mi 21 let a můžete mě znát pod instagramovou přezdívkou VrsBlackk. Rád bych vám představil svou Octavii.
Jedná se o třetí generaci Octavie RS v provedení Combi, která sjela z výrobního pásu v roce 2015. Pohání ji dieselové srdce. Motor 2.0 TDI s výkonem 135 kW je spojen s 6ti stupňovou manuální převodovkou.
Jako první přišel na řadu exteriér
Měl jsem jasno, že auto nezůstane v sériové podobě. Jako první jsem se vrhnul na exteriér.
Octavii zdobí kompletní bodykit od Maxton Design, obsahující spoiler předního nárazníku, nástavce prahů a zadního nárazníku, včetně nového difuzoru. Bodykit od Maxtonu doplňuje nástavec křídla na 5. dveřích.
Masku jsme vyměnil za „honeycomb“ provedení, původní klaksony jsou nahrazeny kulatými klaksony Hella style v červené barvě. Přední světla zdobí mračítka a společně s mlhovkami mají decentní zatmavení PPF folií. Zadní světla a odrazka naopak dostaly tmavší odstín PPF.
Na autě proběhl „dechrom“, všechny chromované lišty byly nahrazeny za černé lesklé a skla byla zatmavena folií, včetně sunstripu na čelním okně.
Octavia „leží“ na stavitelném podvozku H&R se snížením cca 45 mm na obou nápravách. Kola jsem zvolil Veemann V-FS34 s rozměry 8,5 x 19″ ET 37 a pneumatikami 215/35 R19 pro přední nápravu a na zadní nápravu pak putovaly širší 9,5″ ET 43 s pneumatikami 225/35 R19.
Co se týká výkonu, došlo pouze k úpravě řídící jednotky motoru. Po „chiptuningu“ jsem se dostal u dvoulitrového TDI na výkon 163 kW / 222 koní a 483 Nm. Pro zlepšení zvuku došlo k odstranění koncového tlumiče výfuku, který byl nahrazen průchozím vedením.
Interiér je beze změn, snad jen kromě výměny všech žárovek za LED.
Máš se svou Octavií další plány?
Rozhodně, s autem mám ještě velké plány. Rád bych přes zimu vyměnil kola, namontoval vzduchový podvozek a vyměnil sériové přední brzdy za větší s 6-pístovými třmeny.
Zároveň bych se chtěl věnovat „performance“ a ještě zvýšit výkon motoru. Ať už to bude montáž většího turba, sportovního sání, nebo downpipy (1. díl výfuku) bez filtru pevných částic, která by měla navazovat na celonerezový zbytek výfuku.
V poslední fázi se pustím do úprav interiéru.
Milane, moc ti děkujeme, že jsi přijal naše pozvání. Držíme palce, ať pokračuješ v úpravách své Octavie přesně tak, jak jsi si naplánoval. Ať se daří.
Já moc děkuji za prostor a možnost představit své upravené „eReSo“ 🙂